fredag 7 oktober 2011

Blev tokig av tanken på ännu en tråkig dag med min rinnande näsa, så jag gjorde upp planer med Liza för fika i stan. När jag höll på att göra mig i ordning ringde telefonen, och det visade sig vara min gamle vän Alex som flyttade till Stockholm i våras. Vi utbytte artighetsfraser och så frågade han mig vad jag höll på med;
"Jag håller på att klä mig", sa jag.
"Aha, då ska jag inte komma upp när du är naken", svarade han. Det visade sig att han var precis vid mitt hus! Vad överraskad jag blev. Han fick komma upp (när jag hade fått på mig kläder då) för en pratstund medan jag väntade på Liza. Kul med vänner som inte bara slänger iväg ett sms när det gått lång tid, utan faktiskt tar sig mödan att komma förbi oanmäld och överraska en. Nu är jag däremot galet trött så jag hade tänkt slänga ihop en sallad av något slag som middag och sen lägga mig tidigt. Fick inte så mycket sömn igår heller på grund av hostan.. Men sånt är livet. Jag ber till jesus, jultomten och ganesha att mina grannar inte spränger hela området ikväll med sina babianfester. Arnella måste få sin skönhetssömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar