måndag 24 oktober 2011

En söndag på en måndag

Som vanligt var jag för bakfull och seg för att skriva någonting igår. Mycket underligt, med tanke på att jag inte drack särskilt mycket i lördags. Fast jag borde ha vant mig vid den sortens tur vid det här laget. Spenderade hela dagen i soffan med Game of Thrones (irriterar mig på att folk envisas med att kalla den "Games of Thrones" - det är bara game. I singularis). Men kvällen på Rasoir var i alla fall bra som helhet. För mycket folk i början av kvällen, men senare blev det riktigt trevligt. En konstig blandning folk där, allt från 20+ till 50+. Såg en dam med långklänning som dansade likt en huligan, förmodligen hade hon inte varit ute på ett par decennier. En annan kvinna gick med en tjej i koppel, fast jag misstänker att dem var inhyrda. Den kopplade tjejen var helt hysterisk och hoppade runt, gned sig mot folk och sög på sitt långfinger medan hon juckade på saxofonisten.

Idag har jag försökt återställa mitt hem efter helgens bravader, och göra mig mentalt redo för att jobba från och med inatt igen. Men jag är ledig nästa helg också, så dessa nätterna kommer inte bli så farliga. À bientôt mes amis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar